W ramach wspomnień z tegorocznej edycji festiwalu BluEmu zapraszamy Was na krótką fotorelację z Bazy 2019, która odbyła się w weekend 23 – 24 listopada w Jurze Krakowsko – Częstochowskiej.

Tradycyjnie zaczęliśmy od gry terenowej. Kilkunastu śmiałków w Dworku Jurajskim pojawiło się już rankiem, aby niebawem wyruszyć w trasę. Podobnie jak w roku ubiegłym grę zdominowała mocna ekipa „Leśnych Meneli” Będzina.

Uczestnicy mieli do wykonania cztery zadania: przeprawienie naszej lalki lawinowej Matyldy (wraz z niespodzianką) na „promie” z materaca Therm-A-Rest przez błotniste jezioro, zjazd na linie ze skały, poszukiwanie za pomocą detektorów i sond lawinowych ukrytej niespodzianki oraz rozkładanie i składanie na czas namiotu MSR. Grę kończyło zadanie dodatkowe: czyszczenie butów za pomocą zestawu produktów Granger’s.

Serdecznie gratulujemy zwycięskiej drużynie, jak również pozostałym zespołom, które również ze znakomitymi wynikami ukończyły zmagania. Sprzęt do zadań dostarczyła wypożyczalnia Szpejarka oraz Paker, zaś sponsorami nagród było BluEmu oraz Climax. Sprzęt wspinaczkowy marki Climax można też było przetestować na stoisku.

Gdy już wszyscy się przebrali i wysuszyli, a ci, którzy woleli dłużej pospać dotarli do Domaniewic, zasiedliśmy wszyscy na sali prelekcyjnej aby obejrzeć prezentacje uczestników naszych wypraw oraz instruktorów BluEmu. Udaliśmy się w wirtualną podróż w różne masywy Alp i Kaukazu, w góry Norwegii a nawet tak odległych krajów jak Maroko czy Iran. Oglądaliśmy widoki ze szczytów, a także zajrzeliśmy do wnętrza gór podczas prelekcji o jaskiniach. Nie zabrakło też ważnych szkoleń: ćwiczyliśmy udzielanie pierwszej pomocy oraz poznaliśmy podstawy medycyny wysokogórskiej.

Sobotę tradycyjnie zakończyliśmy imprezą przy ognisku do późnej nocy.

W niedzielę po śniadaniu czekały nas kolejne prezentacje z gór – od tych bliskich europejskich po odległe pasma świata jak Pamir czy Himalaje.

Bazę 2019 zakończył konkurs z nagrodami, ufundowanymi przez BluEmu oraz szkołę nurkowania Beskid Divers.

Raz jeszcze dziękujemy prelegentom i szkoleniowcom za podzielenie się swoim doświadczeniem, naszym instruktorom za pomoc przy grze terenowej i nie tylko, partnerom za wsparcie sprzętowo-nagrodowe, a wszystkim uczestnikom za przybycie oraz wspólną zabawę.

Bazę wsparli: Szpejarka,

Foto: Adrian Gałosz, Aleksandra Dzik

Więcej zdjęć z Bazy 2019 możecie obejrzeć w GALERII.